Obchodní podmínky

Provozovatel e-shopu, prodejce

Maloobchod

ElectroMall s. r. o.
Nové sady 988/2
602 00 Brno
IČO: 23878541

Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně oddíl C, vložka 147570

Velkoobchod - Plátce DPH

GILDIR s.r.o.
Topoľčianska 33, 851 05 Bratislava
IČO: 35933801
DIČ: 2022002906
IČ DPH: SK2022002906 Plátce DPH §4

  • Obchodní rejstřík: https://finstat.sk/35933801

 

Pokud jste plátci DPH v České republice, platíte pouze částku uvedenou jako „Plátce DPH“ –  DPH nehradíte, daňová povinnost je přenesena (sazba 0 %)

 

 
Všeobecné obchodní podmínky  
 
 

1. Základní ustanovení

1.1. Všeobecné obchodní podmínky

1.1.1. Všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti smluvních stran v oblasti prodeje zboží na nakupním portálu  

1.1.2. Tyto Podmínky jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy, uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícími prostřednictvím stránek  nakupního portálu  , a upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran Kupní smlouvy.

 

1.2. Definice a výklad pojmů

1.2.1. E-shop – stránky  nakupního portálu  

1.2.2. Kupní smlouva – smlouva, uzavíraná prostřednictvím stránek  nakupního portálu   mezi Prodávajícím a Kupujícím; v případě, že je Kupující spotřebitelem, je Kupní smlouva smlouvou uzavřenou distančním způsobem ve smyslu § 1824 a násl. občanského zákoníku;

1.2.3. Kupující – fyzická nebo právnická osoba, uzavírající s Prodávajícím Kupní smlouvu prostřednictvím stránek E-shopu, bez ohledu na skutečnost, zda je podnikatelem či nikoliv;

1.2.4. Objednávka – návrh na uzavření Kupní smlouvy, zaslaný Kupujícím Prodávajícímu prostřednictvím rozhraní, umístěného na stránkách E-shopu;

 

2. Uzavírání Kupních smluv

2.1. Vystavení Produktů, odesílání Objednávek

2.1.1. Produkty vystavené prostřednictvím stránek E-shopu nejsou právně závaznou nabídkou ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku, ale pouze výzvou Kupujícím k zaslání závazného návrhu na uzavření Kupní smlouvy ve formě Objednávky.

2.1.2. Prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost Produktů, tvořících obsah nabídek, ledaže je u popisu konkrétního Produktu uvedeno: „skladem“. Detaily o dostupnosti Produktů jsou uvedeny u jednotlivých nabídek.

2.1.3. Je-li u nabídky Produktu uvedena dostupnost „skladem / 1 prac. den“, je Prodávající povinen odeslat Produkt Kupujícímu nejpozději druhého pracovního dne po uzavření Kupní smlouvy. Odesláním se rozumí předání Produktu prvnímu dopravci k přepravě.

2.1.4. Předchozí článek se nevztahuje na případy, kdy byla sjednána forma platby kupní ceny převodem na účet Prodávajícího. V takovém případě je Prodávající povinen Produkt odeslat nejpozději následujícího pracovního dne po přijetí celé kupní ceny na svůj bankovní účet.

2.1.5. Po kliknutí na nabídku Produktu na stránkách E-shopu se zobrazí jeho popis, cena pro platce i neplatce DPH a případných dalších poplatků, mají-li být Kupujícím uhrazeny. Kupní cena Produktu je platná k okamžiku jeho zobrazení Kupujícímu, případně k okamžiku odeslání Objednávky. Kupní cena Produktu dle Objednávky zůstává platná i v případě, že se po odeslání Objednávky výše kupní ceny daného druhu Produktu změní.  Informace o nákladech spojených s dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Případné slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

2.1.6. . Produkty ze skladu "R" / "NAH-R" pocházejí z výprodeje - z přebytků na skladech velkých retailových obchodů a eshopů, kteří nebyli schopni prodat všechny objednané produkty do stanoveného času ( re-marketing - opakovaný prodej ) . Jsou označeny na stránce písmenem "R" - remarketed  v produktovém kódu, případně v označení skladu "R" případně "NAH-R" 

2.1.7. Po provedení výběru konkrétního Produktu má Kupující možnost přesunout Produkt do nákupního košíku, v rámci něhož je oprávněn vytvořit a odeslat Objednávku. V rámci Objednávky je Kupující povinen uvést alespoň následující informace:

  • jméno a příjmení, název, obchodní firmu a sídlo, místo podnikání nebo bydliště Kupujícího;
  • IČ a DIČ Kupujícího, pokud je Kupující podnikatelem ve smyslu § 420 občanského zákoníku, případně pokud je registrován jako plátce DPH;
  • kód Produktu, který jednoznačně určuje předmět Objednávky (číselné označení produktů podle druhu, uváděné v ceníku prodávajícího);
  • množství požadovaných kusů Produktů;
  • telefonní číslo a e-mailovou adresu Kupujícího;
  • vybraný způsob platby

          2.1.8. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko Odeslat. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.

          2.1.9. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího

          2.1.10. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek.  Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.

         2.1.11. Provozovatel nákupního portálu  se zaměřuje na velkoobchodní prodej, marketing, distribuci a zprostředkování prodeje zboží. a proto si vyhrazuje právo vykonávat svou maloobchodní činnost prostřednictvím jiných prodejců - třetích stran (dropshipping), které zajišťuje fyzické dodání zboží kupujícímu. Zboží tak může být odesíláno přímo z externího skladu nebo od dodavatele, včetně vystavení faktury pro samotné zboží. Provozovatel obchodu může kupujícímu vystavit samostatnou fakturu pro zprostředkovatelskou službu. Samotné zboží však bude fakturováno přímo dodavatelem, s nímž kupující uzavírá kupní smlouvu. Celková cena musí být stejná, za kterou si kupující zboží objednal.

 

3. Odstoupení od smlouvy

3.1. Odstoupení od smlouvy kupujícím – spotřebitelem

3.1.1. Tento článek 3.1 se vztahuje výhradně na Kupující, kteří při uzavření Kupní smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti ve smyslu § 419 občanského zákoníku. Kupující – spotřebitel má právo od Kupní smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů

- od převzetí Produktů Kupujícím nebo jím určenou třetí osobou (jinou než dopravcem), nebo;

- od převzetí poslední dodávky Produktů Kupujícím nebo jím určenou třetí osobou (jinou než dopravcem) v případě, kdy Kupující objednal různé Produkty v rámci jedné Objednávky, avšak Prodávající mu je dodal zvlášť ve dvou nebo více dodávkách, nebo;

- od převzetí poslední položky nebo části Produktů Kupujícím nebo jím určenou třetí osobou (jinou než dopravcem) v případě, kdy je Prodávajícím dodáváno po částech Zboží sestávající z několika položek nebo částí.

3.1.2. K dodržení lhůty pro odstoupení postačuje prokazatelně odeslat odstoupení Prodávajícímu před uplynutím příslušné 14 - ti denní lhůty. Doporučeným způsobem odstoupení od Kupní smlouvy dle tohoto článku je písemné odstoupení, odeslané buď běžnou poštou na adresu pro doručování uvedenou v čl. 1.2.2., nebo prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu Prodávajícího uvedenou na internetových stránkách E-shopu. Dalšími možnými způsoby odstoupení od Kupní smlouvy jsou odstoupení provedené telefonicky na telefonický kontakt Prodávajícího uvedený na internetových stránkách E-shopu, nebo osobně na adrese sídla Prodávajícího. V odstoupení je Kupující povinen uvést své jméno a příjmení, číslo Objednávky a datum odeslání Objednávky (datum nákupu).

3.1.3. Vedle jiných důvodů stanovených platnými právními předpisy však není Kupující oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy

  • byly-li předmětem koupě Produkty upravené podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, jakož i Produkty, podléhající rychlé zkáze;
  • o dodávce novin, periodik a časopisů;
  • o dodávce počítačového programu, pokud Kupující před odstoupením porušil jejich původní obal;
  • o dodání digitálního obsahu (počítačového programu), pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán spředchozím výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

3.1.4. V případě odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen vrátit Produkty s veškerým příslušenstvím a s kompletními doklady (doklad o koupi, návod, záruční list)  na adresu sídla Prodávajícího, a to nejpozději do 14 dní od odstoupení, a to bez jakékoli další výzvy Prodávajícího. Produkty nelze vracet jejich zasláním na dobírku, takové zásilky nejsou Prodávajícím vyzvedávány a Prodávající nenese odpovědnost za jejich ztrátu, zničení či poškození. Náklady na vrácení Produktů Prodávajícímu nese Kupující ze svého.

3.1.5. Kupující neodpovídá v souvislosti s odstoupením od Kupní smlouvy dle čl. 3.1. za snížení hodnoty Produktů v důsledku nakládání stěmito Produkty způsobem, který je nutný k obeznámení se spovahou a vlastnostmi Produktů včetně jejich funkčnosti.Ovšem v případě, že před vrácením Produktů Prodávajícímu dojde k jejich poškození, opotřebení (jinému než nutnému k obeznámení se s Produkty) nebo částečnému spotřebování, odpovídá Kupující Prodávajícímu za škodu, tímto způsobenou, nejvýše však do výše ceny Produktů. Prodávající je v takovém případě oprávněn započíst svůj nárok na náhradu škody na nárok Kupujícího na vrácení ceny Produktů. Pokud by došlo k poškození originálního obalu zboží při odstoupení od smlouvy, pak tuto problematiku upravuje § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a evropská směrnice v čl. 13 odst. 2 směrnice č. 2011/83/EU. Obal, který je zvláště uzpůsoben pro daný typ zboží (neplní tedy pouze funkci ochrannou, ale také právě informační a jinou), lze považovat za součást daného plnění. Zákazník je tak povinen počínat si tak, aby pokud možno nedocházelo ke škodě (prevenci obecně upravuje § 2900 výše uvedeného zákona). Pokud tedy bylo možno seznámit se zbožím i bez daného poškození, byl k tomu zákazník povinen. 

3.1.6. Odstoupí-li Kupující oprávněně, je Prodávající povinen nejpozději do 14 dní od doručení odstoupení vrátit Kupujícímu kupní cenu včetně již uhrazených nákladů na dopravu Produktů, jak jsou uvedeny v Kupní smlouvě. Prodávající je oprávněn na Kupujícím požadovat, aby mu prokázal, že mu již odeslal zpět Produkty dle čl. 3.1.4., a až do prokázání této skutečnosti Kupujícímu nevrátit kupní cenu, případně do přijetí Produktů. Prodávající vrací Kupujícímu kupní cenu bezhotovostním převodem na bankovní účet, z něhož Kupující provedl úhradu, anebo který mu Kupující sdělí v odstoupení, anebo složenkou zaslanou na adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce, pokud o to Kupující výslovně požádá.

3.1.7. V případě, že Kupující odstoupí od kupní smlouvy v rozporu s čl. 3.1.3. (neplatné odstoupení), popř. zašle-li Produkty neoprávněně zpět Prodávajícímu bez platného odstoupení od Kupní smlouvy, oznámí mu Prodávající, že platnost odstoupení neuznal, a zašle Produkty zpět na náklady Kupujícího.

 

3.2. Odstoupení od smlouvy Kupujícím – podnikatelem

3.2.1. Tento článek 3.2. se vztahuje výhradně na Kupující, kteří při uzavření Kupní smlouvy jednají v rámci své podnikatelské činnosti, v souvislosti s vlastní obchodní, výrobní či jinou obdobnou činností.

3.2.2. Kupující – podnikatel je oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy pro její podstatné porušení Prodávajícím, zejména bude-li Prodávající v prodlení s dodáním Produktů delším než 14 dnů. Případy dle čl. 2.3.3. se nepovažují za prodlení Prodávajícího.

3.2.3. Odstoupení musí být provedeno písemně prostřednictvím e-mailu, v odstoupení Kupující uvede své jméno a příjmení, identifikaci podnikatelského subjektu, číslo objednávky (uvedené vpotvrzení přijetí objednávky) a datum nákupu.

3.2.4. V případě platného odstoupení od Kupní smlouvy je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu; ustanovení čl. 3.1.4. až 3.1.7. se použijí přiměřeně.

 

 

 

4. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího
  • dobírkou v hotovosti /kartou při předávaní zboží

 

       2. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

 

 

 

 

 

 

5.  Nákup plátce DPH  - Daňový doklad  

       1. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího do 15 dnu od zdanitelneho plneni.

       2. Objednávky na firmu která je plátcem DPH  zasíláme v režímu přenesené daňové povinnosti bez DPH, pouze na adresu uvedenou v registraci k DPH  (adresu provozovny, jednatele, majitele), prosíme o úhradu z firemního účtu

 

6. Servis zdarma

Zrychlení počítače - Fyzické i systémové vyčištění, update BIOS, reinstalace,  odstranění virů a spyware je včetně dopravy zdarma

 

7. Práva z vadného plnění

 

7.1    Kupující je před prvním použitím povinen prostudovat návod k použití či návod na obsluhu a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit, 
v opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí, což může mít za následek nemožnost domáhat se svých práv z odpovědnosti za vady. Doba pro uplatnění práv z odpovědnosti prodávajícího za vady začíná běžet převzetím věci kupujícím.

7.2    Kupující je v souladu s § 2104 povinen zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství.

7.3    V případě, že Kupující použije zboží k profesionálním či průmyslovým účelům a v příčinné souvislosti s takovým použitím se na zboží vyskytne vada, jedná se o vadu, kterou kupující sám způsobil a práva z vadného plnění tak kupujícímu nenáleží.

7.4    V případě, že Kupující – podnikatel neoznámí vadu prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči po přechodu nebezpečí škody na věci zjistit, pozbývá právo na odstoupení od kupní smlouvy.

7.5    Kupující není oprávněn postoupit práva z odpovědnosti za vady a práva ze záruky (byla-li záruka poskytnuta) třetí osobě.

7.6    Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

 

8. Doba pro uplatnění práv z vadného plnění

8.1    Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v délce trvání 24 měsíců,  může však být prohlášením výrobce-  HP stanovena delší.. Pokud je poskytována záruka, prodávající určí podmínky a rozsah záruky formou prohlášení v záručním listě či zvláštními obchodními podmínkami, a není-li tak určeno, uplatní se na vzniklé vady ustanovení Občanského zákoníku. Odpovědnost prodávajícího za vady se vztahuje na vady které má prodaná věc při převzetí kupujícím.a  nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním či na vadu, kterou způsobil kupující nebo třetí osoba.

8.2    Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující spotřebitel vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující spotřebitel právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.


8.3    Kupující – spotřebitel má při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění tato práva:
   8.3.1    právo na bezplatnou opravu zboží nebo právo na dodání nového zboží nebo výměnu jeho součásti. Kupující –spotřebitel smí uplatnit pouze takový způsob odstranění vady, který není nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
   8.3.2    Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
   8.3.3    Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, 
      a.    pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil
      b.    se vada projeví opakovaně,
      c.    je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
      d.    je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
   8.3.4    Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

8.4    Vyskytne-li se u zboží prodaného kupujícímu –podnikateli vada, má se za to, že kupní smlouva byla porušena nepodstatným způsobem a při uplatnění práva z vadného plnění se postupuje podle § 2107 Občanského zákoníku.

8.5    V případě, že zboží zakoupí Kupující –podnikatel, a takové zboží bude použito pro profesionální či průmyslové účely (např. kávovar pro vaření kávy v restauračním zařízení, vysavač pro vysávání v domácnostech či provozovnách zákazníků Kupujícího –podnikatele a podobně), může kupující –podnikatel uplatnit práva z vadného plnění ve lhůtě 6měsíců, která běží od přechodu nebezpečí škody na věci. Bude-li poskytnuta záruka, bude poskytnuta po dobu 6 měsíců od odevzdání věci.

 

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem  15.11.2023

  Loading...